Deltävling I - Ö-vik

Ola - Unstoppable
Jag gillar oftast Olas låtar. Även denna. Dock tycker jag att det är ett himla trist framträdande.
Här kan man diskutera huruvida man tycker att det är "modigt" att köra helt solo och "lita på att man är tillräckligt bra utan massa dansare och sceneffekter", men jag väljer att säga att det är tråkigt. Lika tråkigt som hans "Birgitta 57 år" frilla! Men låten var bra, kanske till och med Olas bästa.


Jenny Silver - A place to stay
Oh-my-god. Om Olas avsaknad av dans var tråkigt så är det ingenting mot Jenny Silvers "dans" och låt. Samma armrörelse over and over and over and over and over (you get the picture) again. Supertråkig låt och extremt osmickrande hårfärg. Och så var det med det.



Linda Pritchard - You're making me hot hot hot
Jag gillar Linda. Jag gör det. Även fast dom i sminket har gjort allt för att hennes näsa ska se smalare ut med skuggor. Näsan är snygg som den är Linda, jag lovar. Låten är najs, men den känns också jäkligt mycket "Baltikum 2006" och gick nog därför inte vidare. Men nog fasen kommer den spelas på Rix fm tills vi alla trallar "you're making me hot hot hot" medan vi borstar gaddarna.


Pain of Salvation - Roadsalt
Yes. Då var det det här med framträdande igen... det är fasen inte roligt att kolla på en karl med grymma ögon (mamma kunde inte sluta kommentera hur vackra dom var) som står rätt upp och ner på en scen om man inte älskar bandet. Det är bara inte det. Låten var fin, men jag tröttnade efter halva och ägnade mer tid åt att äta ostbågar än att lyssna på låten.


Anders Ekborg - The saviour
Här kan vi snacka framträdande! Oj oj oj, Anders snurrar en tjej, han tar två steg åt höger och han höjer ett ögonbryn..... Förstå vad najs den här låten är i en musikal, men det är just det. Det är en musikallåt och utan andra skådisar runt om så faller den platt. Jag ogillar den här typen av låtar i vanliga fall och jag ändrar mig inte efter att ha hört den här. Hur tjusigt vattenkammat hår Anders än har.


Jessica Andersson - I did it for love
Tråkigt är bara förnamnet. Den här låten är såklart jättemysig att lyssna på när man slagit på lugna favoriter i bilen och det är mörkt utomhus, men den drar ju snabbt ner stämningen här på Lagerlöfs, det är ju ett som är säkert.


Frispråkarn - Singel
Ja Frispråkarn, jag förstår varför du är singel. Du är 100 år gammal och säger "keff" på svensk tv. Då blir man singel. Så enkelt är det med det. Men det är dock ett jäkla plus att karln hade på sig en slips! Det gillar vi!


Salem al Fakir - Keep on walking
Man får bara inte vara såhär gullig på tv! Han har små spetsiga tänder som en liten hundvalp, hur kan man inte älska karln? Sen är det såhär också att även fast han sitter helt själv vid ett piano hela låten igenom så blir det aldrig tråkigt. Varför? För att han har en sån otrolig utstrålning och inte en tantfrilla (tänk på det inför finalen Ola..).


Sabinas tips till final:
Ola och Salem al Fakir

Sabinas tips till andra chansen:
Linda Pritchard och Pain of Salvation

Det hade varit tråkigt att skriva exakt så som det gick (men också lite kaxigt såhär i efterhand.. :p) så jag valde att skriva som jag trodde när vi satt i soffan och inte visste hur det skulle gå. Rätt bra gissat tycker jag ;)

Överlag så tyckte jag egentligen att det var en bra deltävling och jag mår fortfarande underbart när jag trallar på "keep on walking". :)
Emelie
2010-02-17 @ 17:19:52

Kommentaren om frispråkarn är klockren. prick exakt 100 år gammal, på dagen.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0