Saker som gör att jag snart kommer självantändas

nummer ett: Igår lessnade jag på hur det såg ut här hemma och gjorde en lista på vad Robert resp jag ska göra den här veckan och i vilken ordning. Robert godkände listan och bestämde sig för att gå upp tidigt imorse för att sätta igång.
Jag skulle pricka ut var handtagen till kökslådorna ska sitta och han skulle borra.

Jag skulle göra detta efter jobbet idag var planen, men eftersom Robert prompt ska göra saker när han vill så var jag tvungen att vackert gå upp.

Nummer två på Roberts lista är att fixa golvplankorna som ska bytas ut i köket...

Medan jag sitter och måttar för fulla muggar så börjar han stuva runt i köket för att kunna riva upp plankorna (innan handtagen är på plats) för "han ville ju sätta igång".

Då ställer han saker framför två av lådorna så jag kan inte slutföra det jag skulle göra, han hinner inte borra klart och nu ser det om möjligt ännu värre ut hemma än det gjorde innan.

Suck.

nummer två: Vi sitter och äter frukost, jag är helt klar för jobbet och Robert sitter i kalsonger och sätter på datorn.
Jag säger att vi bör åka snart så han måste klä på sig och han säger att han ska.
När han äntligen lämnar datorn (så jag kan ta den) så går han istället och tvättar håret och stylar det (och det kan alltså ta upp till 1,5 timmar om han är på det humöret).

Det är tur för honom att han är så jäkla gullig för annars skulle han åka på stryk!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0