Vilken jäkla helg!

Jag har haft en kanonhelg.
Fredagen spenderades först på stan med mamma och sen på Lagerlöfs med alla dom kära.
Hur mysigt som helst.
Vi provade att äta köttfondue ur Roberts (han fick den av mig i femårs pressa) fonduegryta.
Vi var alla lite besvikna över att det tog lång tid, men när vi väl fick in snitsen så blev det kanon. Supergott var det! :D

Lördagen började med att jag jobbade, sen åkte vi till Lagerlöfs på dirr (alltså direkten), där vankades det sill, gubbröra och påskäggsletning. Jag vann inte.
Vi åt tills magen stod i fyra hörn och en snibb liksom. Det spelades en hel del "med andra ord", och som alltid när man spelar det här spelet så kommer det en del guldkorn.

Jag: det är en stad. en stad i norge. man har oftast vinter-os här!
(svaret var lillehammer)
Om du inte förstår det roliga i den kommentaren så är du lika dum som jag. haha


Efter all mat så åkte jag, love, joni och sandra till....enköping.
sandra och jag skulle se hoffmaestro. vi var taggade till max och blev galet nervösa när vi kom fram. vi skulle in i någon gråaktig byggnad och hittade inte riktigt in.
Vi kände oss som att vi skulle på högstadiedisco, det var underbart.
Vi kom in på "krogen" och visste inte vad vi skulle tro. Det var dödare än dödast (nästan) så vi bestämde oss för att börja dricka. och drack det gjorde vi.
vi slutade väl dricka strax före 1 och när vi kom hem vid 3 så hade jag svårt att stå.
värd kväll alltså.
Hoffmaestro var så jäkla bra och det var en riktig jäkla kanonkväll!

Söndagen spenderade jag sliten som få i Gävle där hans mamma firades (hon fyllde år för ca 2 veckor sen).
Måndagen spenderades såklart på Lagerlöfs (vart annars vill man vara när man är ledig?!) med en hel del skratt och jäkligt mycket gubbröra på knäckebröd!

För övrigt så funderar jag på att blogga på tumblr.com tills blogg.se får igång sin iphone app, jag är så jäkla trött på att inte kunna blogga från mobilen.
Men det blir isf bara tillfälligt, för jag älskar ju blogg.se fast att dom är segast i världen på att uppdatera sig.
Vad säger ni, följer ni mig där också (på tumblr alltså)? =)
Lina
2011-05-01 @ 11:49:53

Jag är lika dum som dig då :P

sabina
2011-05-01 @ 14:51:43
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se/

haha, det roliga är att man har vinter-OS i olika städer varje gång ;D

så alltså är det fel att säga "man har oftast vinter-OS här" eftersom det bara blir en gång man har det =)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0