Tema 17

Jag läser helst

Jag läser allt.
Jag älskar att läsa!

Jag är en riktig bokmal i dess nördiga bemärkelse.
Jag är inte så mycket för sk "djupa" böcker som coelho's böcker ex. Man blir alltid lurad av hans snygga bokomslag, men innehållet är inte för mig.

Jag älskar Marian Keyes böcker, Margit Sandemos "sagan om isfolket" kan jag läsa hur många gånger som helst, Harry Potter böckerna är underbara, Hella Hells bekännelser av Unni Drougge är en klar favorit.

Jag väljer oftast böcker efter omslaget, ett tråkigt omslag gör att jag inte ens glor på baksidan av boken.
Men annars så kan jag läsa det mesta.
Jag är inte jätteförtjust i deckare, men jag gillar Camilla Läckbergs "tyskungen" inspelad på CD, ska lyssna på dom andra också någon dag har jag tänkt.

Jag läser generellt bara böcker skrivna av kvinnor, jag tycker att generellt sett så beskriver manliga författare för många och för oviktiga detaljer.

Just nu så ska jag börja läsa "New York Trilogin" av Paul Auster till skolan, någonting som jag inte ser fram emot, men tänker göra ändå. Den kanske är jättebra..

Har ni några bra boktips? Vilka är era favoritböcker? Släng hit tipsen ba!
fröken Malin
2011-12-14 @ 14:41:26
URL: http://malinbossen.blogg.se/

Ja du, nu när vi pluggar så hinner ja knappt med nå böcker som inte ingår i skollitteraturen.. Men ja läser ju mest hemska böcker om barn som blir utsatt å så.. men tycker du ska läsa Torey Hayden om du inte har läst någon utav henne :)

Sabina
2011-12-14 @ 15:45:37
URL: http://sabinabergstedt.blogg.se/

Har hört att dom ska vara bra faktiskt :)

Jag har dock svårt att läsa sånna böcker för jag mår så dåligt så länge efter. Så jag fär se ;)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0