nöt-och chokladkaka

4-5 bitar blir det av den här kakan.
Ingredienser
100 g blandade naturella nötter
50 g icas ekologiska kokos (1.5g kollisar/100g)
75 g mörk choklad
4 msk grädde
sukrin (valfri mängd..)
50 g mjukt smör
2 msk kakao
+ några extra bitar mörk choklad, jag hade mintchoklad från marabou....
Gör såhär:
Släng ner alltihopa i en blender och mixa till en smet.
Ha i smeten i en ugnsform, stoppa ner några bitar mörk choklad i smeten och grädda i mitten av ugnen i ca 20-25 min i 175 grader.
Låt svalna en stund och servera sen med en klick grädde.
Mmmm.
Men kom ihåg, även fast den är glutenfri och lchf-vänlig så är det fortfarande en kaka. :)
Alltså, a treat, inte mat.
Jag ska även prova att göra den utan nötter och med bara kokos nästa gång.
Svärmor
2012-02-28 @ 14:37:21

Här kommer ett recept på Kardemummakaka, har inte bakat den själv, så jag vet inte hur den är!

3ägg

1,5dl sukrin

0,75dl BAKEPRO

1,75dl mandelmjöl

2tsk bakpulver

1msk kardemumma

100g smält smör

1dl hett vtn



Sätt ugnen på 175grader

Vispa ägg och sukrin pösigt

Tillsätt mjölet blandat med Bakepro, bakpulver och kardemumma

Blanda smör och det varma vattnet. Häll ner i smeten

Häll smeten i en sockerkaksform ( 1,5 liter)

Grädda mitt i ugnen i ca 45 min.

Lycka till!

sabina
2012-02-28 @ 15:28:20
URL: http://sabinabergstedt,blogg.se

tack tack :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0