Tröttis

Nu ska jag och kaninen från Thuns gå och lägga oss.

Robert kommer strax till sängen han också såklart.

Håll koll, för imorrn kommer det en hälsosam (tror jag?) nyhet här på bloggen! :)

En uppdatering

Såg ett väldigt fint konstverk när jag flåsade i Röbo i tisdags (se blomman på bild).

Har införskaffat en eyeliner. Känner mig jävligt snygg (se snyggo på bild).

Har bakat surdegsbröd (se bröd på bild...) är sugen på brödet, men mer sugen på sängen. Längtar till frukosten när en surdegsmacka med goda pålägg (förhoppningsvis avokado) ska stilla min hunger!


Puss!

Värt en tanke

Jag tycker att det är intressant vilka saker jag och andra människor äter och hur länge vi håller oss mätta på dom.
Till exempel så åt jag (asgod) lättyoghurt med äpple/kanel/vaniljsmak, lite cornflakes och 1 limpmacka med leverpastej och gurka till frukost.


Jättegott absolut. Jag tänkte då på människor som äter bara yoghurten som den är utan corn flakes/musli eller dyl till frukost och hur länge de står sig på sin frukost.
Jag blev hungrig ca 4 timmar efter min frukost och det tycker jag är ett bra betyg till en frukost. Jag står mig dock längre på en frukt och två smörgåsar till exempel, men ibland är man sugen på godisyoghurt liksom.
Jag brukar ju som ni kanske vet föra magdagbok för att se när och varför min mage sväller upp som en ballong. Hittills har jag inte hittat några samband utan den bara beter sig som en idiot när den känner för det.


Men jag har fått mer koll på vad som håller mig mätt länge.
Jag hittade även den här listan i ett gammalt utkast som aldrig publicerades och tänkte att det passar utmärkt att publicera listan nu. Kommer inte ihåg vart den kommer ifrån dock.
En annan sak att tänka på är att listan såklart är ungefärlig, alla fungerar vi olika. Men man kan ju ha det här i huvudet när man planerar mat. :)


6 timmar: Rökt fet fisk, nötter; ex hassel & valnötter
5 timmar: Torkade bönor, olika sorters kål samt rökt kött
4 timmar: Kraftiga spannmålsprodukter, rött kött, fet fisk, fågel & torkad frukt
3 timmar: Finare spannmålsprodukter (ex vitt bröd), vit fisk, grönsaker som paprika & ärtor, grekisk yoghurt & kesella
2 timmar: Frukt, vanlig yoghurt, sallad, gurka, vanligt knäckebröd, mager fisk, bakpotatis & pasta
1 timme: Mindre mängd av finare spannmålsprodukter & frukt ex. fralla med marmelad eller övermogen banan
0 timmar: Sportdryck, geléer, lättsmälta energikakor, juice etc.



Bilden och den naturliga....posen har ingenting med inlägget att göra. Det blir bara så tråkigt med endast text.

RSS 2.0