Hem och vända

Jaha.
Lyckan över att få vara hemma var inte långvarig.

Var hos min vanliga BM imorse och då såg allt fint ut.
Sen var jag hemma en stund och efter det hade fostervattnet bytt färg.
 
Jag ringde förlossningen och skulle komma in på en gång. Robert var i Sthlm på jobb men som tur var så kunde Malin köra in mig.
Väl på förlossningen kollade man en del. Det såg fint ut men inte fint nog för att jag skulle få skickas hem.
Kunde dock få åka hem och äta lite mat så det gjorde vi (Robert åkte snabbt från Sthlm så han var med typ hela tiden ändå).
När vi skulle åka tillbaks till Ackis så ringde de och sa att proverna hade påvisat en infektion och att jag skulle bli inlagd igen.
 
Vi åkte in och man tog fler prover och kollade CTG igen.
Jag har inga sammandragningar eller värkar så allt ser fint ut. Dock är det en infektion i kroppen och den vill de hålla koll på.
Risken fanns att jag skulle behöva bli körd till Västerås igen men det löste sig som tur var.
Nu har jag precis kommit till mitt rum på BB. Här är besökstiden 17-19 vilket är det sämsta jag har hört!
 
Jag kommer få starkare antibiotika nu eftersom det är en infektion på gång men vet inte om det kommer hjälpa eller ej.
Planen nu är att man tar nya prover på mig imorgon bitti. Om infektionen har gått åt fel håll så kommer de sätta igång en förlossning. Men sen börjar de också snacka om att det hänger på fler saker, ex hur jag mår, hur bebis mår osv osv. 
Så det är inga klara besked alls men det beror ju främst på att de inga kan ge.
 
Ska försöka lösa lite korsord nu så jag tänker på annat.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0