mamma!

Det finns en kvinna i mitt liv som gör allt för mig och som jag gör allt för. Det finns en kvinna som alltid håller mig i handen när jag är rädd. Som alltid har rester hemma för hon "tänkte inte göra nån mat idag". Som alltid svarar när man ringer mitt i natten och är ledsen. Som alltid lyssnar när man gråter och bara nickar istället för att torka tårarna som hon vet att jag hatar. Som ställer sig och gör chili con carne halv nio på kvällen bara för att jag har varit hungrig hela dagen. Som håller mitt hår när jag mår dåligt efter en natt på sjukhuset. Som sover över när jag inte vill vara ensam. Som dammsuger när jag torkar golv för det är roligare när man är två. Det finns en kvinna som lyssnar på Whitney houston så högt att det hörs till skåne. Det är roligare att städa då. En kvinna som alltid håller med mig när någon är dum, för jag kan väl inte ha fel? En kvinna som alltid vill spela kort eller titta på film eller bara umgås på balkongen. Det finns en kvinna som jag alltid kommer rädda när jag kan. Det finns en kvinna som alltid kommer komma först för mig. Det finns en kvinna som är mitt allt. Det finns en kvinna och hon är underbar.

Mamma heter hon.



image588

mamma
2007-06-29 @ 13:18:49
URL: http://bloggen.bamsinnan.net

Åh!Älskling!Jag älskar Dig såååå mycket!Du är ju livets gåva till mig, det vet du ju. Pussar och kramar till min solstråle.

anne von polat
2007-07-02 @ 12:25:12
URL: http://annawintour.blogg.se

kickan är otroligt bra med sina barn, må jag drabbas av allt ont om jag inte menar det. Jag har beundrat hennes sätt mot barn ända sedan jag var barn. Synd att inte alla människa får en sådan fantasisk snäll mor, min egen mor har inte empati för någon annan än sig själv, tyvärr.
Jag bryr mig inte vad folk säger dvs men det är ju din mor du måste förstå att bla bla bla............. för mig finns det 2 svar i detta liv antingen är man en bra människa eller så är man en falsk människa och det finns ingen ursäkt för att välja att bli en falsk människa. Då borde jag i min tur straffa andras/mina barn för att jag inte har haft det lätt eller?




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0