Förlossningsberättelse del 1

Klockan 10.00 söndag 29/5 befann vi oss på Kvantum för att köpa frukost. Jag har som hugg i magen och mår allmänt risigt.
Robert tror att det är värkar, jag är surmulen och svarar inte.
När vi kommer hem börjar vi söka lite info och inser att det ÄR värkar.
De kommer var tionde minut och varar ca 20 sekunder. 
 
När min mamma kommer över vid 12 för att hjälpa till i köket har värkarna ökat och kommer var 5e minut och håller i sig ca 30 sekunder.
Mamma (och Malin som är med via sms) tror att han kommer födas under natten eller måndagens morgon. Jag tror de överdriver.
 
Värkarna fortsätter att tillta och vid 14 är de ca 45 sekunder långa och kommer var fjärde minut. Mamma hetsar att vi ska ringa förlossningen men jag tycker vi ska vänta.
 
Vid 17-18 kommer värkarna var 3e minut och håller i sig en minut. Då ringer vi förlossningen.
Eftersom mitt vatten gick i vecka 30+4 ville de att jag skulle komma in på en gång.
Sagt och gjort, vi packar ihop oss och åker in. 
 
Jag blir undersökt, är inte öppen någonting. De tar en ctg-kurva men den visar inga värkar. Det beror på att de har satt grejen fel tänker jag för jag hade rejäla värkar men inte där de hade satt "knappen". Men eftersom jag inte var öppen nåt så ville jag inte bråka om det.
 
Vi åker hem igen, jag känner mig ganska stukad nu. Jag är glad att de inte la in mig men jag kände mig så dum när läkaren inte såg mina värkar. Det fick mig att tro att jag överdrev och var sämst, inte bästa uppladdningen inför en förlossning.
 
väl hemma gick vi och la oss, värkarna avtog lite och jag kunde sova nån halvtimme här och där.



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0