Att känna sig förolämpad

Står i kö för att kliva på bussen. Framför mig står två s.k coola gymnasietjejer fixade till tänderna.
När dom kliver på säger den unga manliga bussföraren "tja" lite lagom coolt.
När jag kliver på får jag ett förmätet (och snöpligt) "hej" UTAN ögonkontakt.
Då vill jag skrika " jag är väl för fan också cool! Du ser kanske inte det för att jag är osminkad, har slitna mjukisar, SKIDJACKA och skinnvantar. Men jag är förjävla cool! Jag tar minsann 130kg i benpress!".
Men det gör jag inte. Jag ser sur ut och "blippar" mitt busskort (dom coola tjejrna betalade såklart med mobilen..) och slår mig ner. För det är ju rätt coolt att inte bry sig liksom...eller?

 

 

-----update

jag skojar ju såklart om att jag blev förolämpad. Jag bara tyckte att det var roligt vilken skillnad det var på folk och folk liksom. ^^




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0