The gröt-thing

Jag gillar gröt.
Japp. Det är bland det bästa jag vet. God gröt med mjölk. Mums!
Men även jag tröttnar ibland på att äta vanlig havregrynsgröt av fibergryn (aldrig vanliga, blir ju som klister ba!).
Så ett tag här nu har jag försökt hitta andra frukostalternativ.
Åt bland annat surdegsbröd till frulle igår (ah ma gad vad gott!).
Men gröten lockade imorse.
Så jag gjorde en variant jag aldrig gjort förut och vilken succé!
 
Först och främst så kokade jag i kastrull istället för micro, något jag aldrig gjort förut i hela mitt liv. Sjukt men sant,
1/2 dl fibergryn + 1/2 dl boveteflingor + ca 2 dl vatten och, nu händer det nåt. 3 klippta dadlar fick gosa runt i kastrullen och alltså resultatet mina vänner...oj oj vad gott!
 
På med några granatäppelkärnor (pjuh, långt ord) och sen mandelmjölk och njutningen var ett faktum!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0