En tisdagsredovisning

Dagen började bra.
Jag snoozade i två timmar.
TVÅ TIMMAR?!?!
Trodde jag hade snoozat i max en halvtimme, vaknade alldeles sömndrucken och var glad att jag inte var en working lady för då hade det varit kris liksom.
Avnjöt en god frulle med turkisk yoghurt, nötter, solrosfrön, pumpakärnor och agave sirap tillsammans med en såndär smoothie/juice som igår.
Perfekt.
Sen hämtades jag i den röda faran av Malin och gurglande Alvin. Ungefär där försvann alla mina goda kost-tankar.
Vi åkte till Willys för att handla lunch. Jag snackade om nån avokado. Övertygade varken mig eller Malin (fast de hade goda avokadosar på Willys). Maln nämnde våfflor med sylt och grädde och jag var såld.
Malin fixade våfflor och grädde och jag gjorde en sylt som blev mer som en sås men god ändå liksom. Tur det.
Alvin åt tills han sprack.
Med hela ansiktet åt han. Men glad och mätt var han i alla fall.
Efter maten åkte pojken snabbt ner i badet där han åt lite badskum till efterrätt och lekte jultomte en del.
Vi drog sen iväg för att hämta hans bror på dagis, var för långsamma men mötte upp honom och hans störiga farsa och där passade Mille på att göra några trix i en backe. Ba för att det är tisdag liksom.
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Sabina

En barn och graviditetsblogg

RSS 2.0